Asiakkaan kohtaaminen ja myynti sekä haastavat tilanteet asiakaspalvelussa

Onko tarpeenne kehittää asiakaskohtaamisen laatua, tuloksellisuutta tai helpottaa ja löytää hyviä käytäntöjä kohdata haastavia asiakkaita? Lue lisää asiakaskohtaamisen koulutuksistamme.

LAATUA JA VAIKUTTAVUUTTA

Asiantuntevat ja osaavat valmentajat

Etsitkö valmennuskumppania, joka perustaa valmennukset tutkittuun tietoon yhdistettynä hyviin käytäntöihin. Oppiminen ja toimintatapojen muutos tapahtuu ajattelun muutoksella ja kokeilujen kautta. Tältä sivulta löydät joitakin asiakaspalvelun avoimia ja tilausvalmennuksiamme. Kysy ihmeessä myös muita vaihtoehtoja. Järjestämme niin lyhyitä parin tunnin webinaari-tyyppisiä luentoja tai työpajoja kuin pidempiä kehitysprojektejakin.

TYÖYHTEISÖVALMENNUKSET

Asiakaskohtaamisen valmennukset

Coachaavat ja ratkaisukeskeiset valmennukset työyhteisöille asiakaspalvelun tai -kulttuurin kehittämiseen lähi- , etä- ja verkkokohtaamisissa asiakkaiden kanssa. 

Laadukas ja tuloksellinen asiakaskohtaaminen

Tiimeille, työyhteisöille

Asiakaskohtaamisen koulutus vahvistaa laadukkaan asiakaskohtaamisen taitoja. Voidaan räätälöidä teille sopivaksi.

  • Vuorovaikutustaidot, erilaiset asiakkaat ja asiakaspalvelijat /myyjät. Jokainen saa omat persoonallisuusprofiilin ja ymmärtää omaa toimintatyyliään suhteessaerilaisiin asiakkaisiin myynti/asiakaspalvelutilanteissa.
  • Asiakaskohtaaminen monikanavaisissa palveluissa. 
  • Etätapaamiset asiakkaan kanssa
  • Neuvottelutaidot 
  • Asiakaskohtaamisen strategia
  • Asiakaspalaute

Haastavan asiakkaan kohtaaminen

Haluatko parantaa asiakaspalveluasi ja varmistaa, että henkilöstösi hallitsee haastavat asiakastilanteet tehokkaasti ja ammattimaisesti ja pystyy käsittelemään tunteita näissä tilanteissa?

Koulutuksemme Asiakaspalvelu ja haastavan asiakkaan kohtaaminen on suunniteltu auttamaan yrityksiä kehittämään vuorovaikutustaitojaan ja kohtaamaan haastavat asiakkaat luottavaisesti ja asiantuntevasti. Olipa kyseessä haastavat kysymykset, reklamaatiot tai emotionaalisesti latautuneet tilanteet, tämä koulutus antaa käytännön työkalut ja menetelmät, joilla selviätte kaikista asiakaskohtaamisista menestyksellisesti.

Kenelle koulutus sopii?

Koulutus on suunnattu kaikille yrityksille ja organisaatioille, joissa asiakaskohtaamiset ovat keskeinen osa päivittäistä työtä. Se sopii erityisesti asiakaspalvelun ammattilaisille, esihenkilöille sekä kaikille, jotka haluavat kehittää taitojaan haastavissa tai vaativissa vuorovaikutustilanteissa.

Mitä oppeja saatte koulutuksessa?

  • Tehokas kommunikointi: Opi viestimään selkeästi ja empaattisesti haastavissakin tilanteissa.
  • Aktiivinen kuuntelu: Kuuntelemisen taito on avain onnistuneisiin asiakaskohtaamisiin. Harjoittele aktiivista kuuntelua ja asiakastilanteen ymmärtämistä.
  • Konfliktin hallinta: Ennaltaehkäise ja hallitse ristiriitatilanteita tehokkaasti. Saat konkreettisia työkaluja tilanteiden rauhoittamiseen ja ratkaisun löytämiseen.
  • Itseluottamus ja rajan asettaminen: Vahvista itsevarmuuttasi ja opi asettamaan ammatillisia rajoja tilanteissa, joissa asiakas ylittää soveliaisuuden rajat.
  • Itsetuntemus ja vuorovaikutustyylit: Opit itsetuntemusta, oman persoonallisuuden piirteiden ymmärtäminen (sisältäen Everything DISC® Workplace persoonallisuusanalyysi) ja miten vuorovaikutat tiimissä ja asiakkaiden kanssa
  • Erilaiset ostajat ja myyjät: Opit miten kohtaat erilaisia persoonallisuuksia työkohtaamisissa. 

Koulutuksen hyödyt yrityksellesi:

  • Parempi asiakastyytyväisyys: Hyvin hoidettu haastava tilanne voi kääntyä voitoksi ja lisätä asiakasuskollisuutta.
  • Vähemmän stressiä henkilöstölle: Koulutuksen myötä henkilöstön valmius kohdata haastavia asiakkaita kasvaa, mikä vähentää työn kuormittavuutta.
  • Paremmat tulokset: Tyytyväiset asiakkaat ja motivoitunut henkilöstö näkyvät suoraan liiketoiminnan tuloksissa.

Koulutuksen kesto ja toteutus:

  • Kesto: 1 päivä (8 tuntia) tai räätälöidysti yrityksesi tarpeiden mukaan.
  • Toteutuspaikka: Voimme järjestää koulutuksen paikan päällä yrityksessänne tai virtuaalisesti, jotta osallistuminen olisi mahdollisimman helppoa.

Pyydä tarjous tai varaa aika nyt!

Investoi parempaan asiakaspalveluun ja varmista, että henkilöstösi osaa käsitellä jokaisen asiakaskohtaamisen ammattimaisesti ja tuloksellisesti. Ota yhteyttä ja suunnitellaan yhdessä juuri teidän tarpeitanne vastaava koulutus!

Ota yhteyttä ja tehdään asiakaspalvelustanne kilpailuetu!

 

Sopimus

Neuvottelutaidot- koulutus

Tiimeille, työyhteisöille

Neuvottelutaitoja tarvitaan monessa paikassa työelämässä niin asiakkaiden kuin yhteistyökumppaneiden kanssa. Koulutuksessa saat oppeja miten kohdat toisen tasa-arvoisesti, luot luottamusta, rakennat suhdetta ja onnistut neuvottelutilanteessa molempia osapuolia tyydyttävässä ratkaisussa.

 

Tutustu kouluttajaan: Tarja Eloranta, KTM

Kouluttaja on Tarja Eloranta, joka on kouluttanut ja valmentanut asiakaskohtaamista, vuorovaikutusta ja haastavan asiakkaan kohtaamista Nordeassa sekä muissa asiakaspalveluyrityksissä, joissa kohdataan niin henkilö- kuin yritysasiakkaita läsnä tai etänä, asiantuntija tai myynnin tehtävissä. Tarja on KTM, Business Coach, sertifioitu vuorovaikutusvalmentaja ja omassa työssään on vastannut asiakaspalvelukokemuksesta, myynnistä ja palvelun laadusta, reklamaatioista ja niiden käsittelemisestä noin 400 hengen asiantuntijaorganisaatiossa. Kokemukset konkreettisista tilanteista on antanut ymmärryksen, kokemuksen ja taitoja laadukkaaseen ja arvostavaan asiakaskohtaamiseen, myös kun palvelutapahtuma menee pieleen. Miten kohdata, miten neuvotella, miten ymmärtää asiakkaan maailmaa, joiden kautta voi löytää keinot luovia ja onnistua. Tarja tarjoaa konkreettisia työkaluja, malleja ja ymmärrystä sekä vuorovaikutustaitoja itsensä ymmärtämisen ja omien vahvuuksien kautta, joilla onnistuu.

Ajankohtaisia valmennuksia etänä ja lähitoteutuksina

Hyödynnämme sopivasti tutkittua tietoa, oppimisteknologiaa, materiaalia, jotka takaavat hyvän oppimistuloksen. 

Valmennuksissamme osallistujat pääsevät itse vaikuttamaan vahvasti lopputulokseen. Haastamme keskustelemaan, ideoimaan, löytämään ratkaisuja ratkaisukeskeisesti. Valmennukset voivat olla kertaluonteisia tai sarja työpajoja, joilla saadaan vaikuttavuutta, arjen tekemisen muutoksia ja onnistumisia sekä jakaa hyviä käytäntöjä muille. 

Mikä on teidän haasteenne? 

Ota yhteyttä, tai varaa aika, keskustellaan teille sopivasta kokonaisuudesta! 

Miten kaikki tapahtuu?

Näin toimimme

1

Ilmoittaudu tai kerro meille toiveestasi.

Osta koulutus ja ilmoita toteutuksen päivämäärä, johon haluat osallistua lisätiedoissa oston yhteydessä 

TAI

Ota yhteyttä ja pyydä tarjous työyhteisöllenne. Kerro, mitä toivot ja milloin. Otamme yhteyttä 24 h sisällä.

2

Saat vahvistuksen tai yhteydenoton
24 h sisällä

Vahvistuksen saatuasi saat lisätietoja koulutuksen yksityiskohdista. 

Jos pyysit meiltä tarjouksen, otamme yhteyttä sovitaksemme tapaamisen tai teemme tarjouksen ja sovitaan tarvittavasta suunnittelupalaverista ja mahdollisesta räätälöinnistä teidän tarpeisiin.  Sovimme myös aikatauluista ja muista tarvittavista asioista.

3

Koulutus/valmennus alkaa

Jos valitsit koulutuksen, hoidamme kaiken sovitusti ja mahdollistamme sinulle tai työyhteisöillesi hyvän oppimiskokemuksen. Saat ennakkoon noin 1-2 viikkoa ennen koulutusta orientaatiopaketin verkossa. 

Sitten vain toivomme oppimisen iloa! 

Tilausvalmennuksissa toteutus tapahtuu sovitulla tavalla ja pysyt ajantasalla koko yhteisen projektin ajan. Vastaamme laadusta ja haluamme kuulla, miten onnistuimme. Tilausvalmennuksiin voidaan sisällyttää myös vaikuttavuuden arviointi jälkikäteen. 

 

Tyytyväisiä asiakkaitamme

Olemme valmentaneet satoja asiakaitamme

5/5

“Valmennuksen aikana opin omaksumaan oman roolini esimiehenä. Sain rohkeutta kohdata haastavia tilanteita, opin johtamaan erilaisia ihmisiä ja paljon muuta. Sain tukea myös konfliktien käsittelyyn. Voin paljon paremmin itsekin nyt. “

5/5

”Tarjan coaching auttoi minua hanketoiminnan käynnistämisessä. Perustehtävieni kuormittaessa Tarja ohjasi fokusoimaan ajatteluani ja toimintaani siten, että saavutin hanketoimintaan liittyviä tavoitteita suunnitellusti. Dialogit Tarjan kanssa edesauttoivat reflektoivaa oppimista ja oivalsin joka tapaamisessa uusia asioita.”

5/5

“Tästä oli todella paljon apua oman johtamisen kehittämiseen uudessa roolissani. Omalla esimiehelläni ei ollut juuri aikaa minun tukemiseen ja tuntui, että voimme valmentajani kanssa keskustella kaikenlaisista asioista, jotka olivat minulle tärkeitä.”

Löysitkö jotain kiinnostavaa?
Varaa lyhyt tapaamisaika, löydetään yhdessä teille sopiva vaihtoehto.