Eräässä julkisen toimijan organisaatiossa haluttiin järjestelmämuutoksen lisäksi muuttaa samalla toimintatapoja tehokkaammiksi, systemaattisemmiksi ja mahdollistaa parempi asiakaspalvelu kokonaisuutena.
Tuellamme rakennettiin organisaatioon sopiva malli valmistautua ennakoiden muutokseen, luoda ymmärrystä tavoitetilasta ja toteuttaa muutos onnistuneesti. Muutosjohtaminen nähtiin laajana ja tärkeänä asiana onnistumisen kannalta. Meidän osaamisemme ja ammattitaitomme avulla tuemme organisaatiota systemaattisesti läpi muutoksen. Näin esihenkilöt ja työyhteisöt saavat uusia työkaluja muutoksen työstämiseen ja yhdessä oppimiseen muutoksen aikana.
Yhteinen oppiminen auttaa muutoksen toteutumista.
Tavoitteena oli muutoksen lisäksi rakentaa avointa keskustelukulttuuria, joka tukisi organisaatiota tulevaisuudessakin uusissa haastavissa tilanteissa. Tällä nähtiin olevan suuri merkitys muutoskyvykkyyden eli resilienssin parantumiseen. Yhteiset dialogit, kokeilut ja ennakointi auttoivat organisaation henkilöstöä muutoksessa onnistumiseen arjen työssä.